BAŞVURU FORMU   Turkey TÜRKÇE
English English
Kamu Denetçiliği Kurumu Hak Arama Kurumudur
  • kurum
  • meclis
   Turkey TÜRKÇE
English English
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
    • Şeref MALKOÇ Kamu Başdenetçisi
    • Kamu Denetçileri
    • Genel Sekreter
    • Teşkilat Şeması
    • Etik Komisyonu
      • Komisyon Üyeleri ve Mevzuatı
      • Görevler
      • Etik İlkeler
      • Etik Sözleşmesi
      • Etik Kültürü
  • Mevzuat
    • Anayasa
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • Uluslararası Mevzuat
  • Kararlarımız
  • FAALİYETLERİMİZ
  • Basında KDK
    • Yazılı Basın
    • İnternet Haberleri
    • TV Haberleri
  • Yayınlarımız
    • Yayınlar
      • Bülten Ombudsman
      • Broşür/Rehber
      • Sempozyumlar
      • Çalıştay Raporları
      • Diğer Yayınlarımız
    • Raporlar
      • Yıllık Rapor
      • Özel Raporlar
      • İyi Yönetim İlkeleri Rehberi
      • Yıllık Performans Programları
      • Stratejik Plan
      • İdare Faaliyet Raporları
      • 6 Aylık Raporlar
      • Kurumsal Mali Durum ve Beklenti Raporları
    • Fotoğraf Galerisi
    • Video Galeri
    • Akademik Dergi
  • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Kurum Duyuruları
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • İLETİŞİM

Haberler

  • Anasayfa
  • HABERLER

Kurum Haberler

13 MART

KDK, Türkiye-Yunan Sınırındaki Göçmenleri Anlatan Raporu Açıkladı

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve KDK Heyeti, 3 Mart Salı günü Edirne’ye giderek sınır kapılarında ve sınır köylerinde Yunanistan güvenlik güçleri tarafından kötü muamele gören sığınmacıların durumlarını yerinde inceleyerek rapor hazırladı.

devamı

12 MART

Kamu Denetçileri, TBMM Dilekçe Ve İnsan Haklarını İnceleme Karma Alt Komisyonunda Sunum Yaptı

Kamu Denetçileri 2019 KDK Raporu kapsamında,

devamı
Project Image
Project Image
Project Image
Project Image
Project Image
Project Image
Project Image
Project Image
Project Image

Başdenetçi Malkoç, Adalet Akademisinde Konuştu

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Adalet Akademisinin düzenlediği Akademi Söyleşilerinde ‘Kamu Denetçiliğinin Hukuk Devletine Katkıları’ başlıklı konuşma yaptı.

Türkiye’de her alanda son yıllarda ciddi mesafeler alındığını belirten Başdenetçi Şeref Malkoç, özellikle hak ve özgürlük alanında mesafeler alındığını söyledi. Hak ve özgürlükler alanında 2010 yılından sonra çok ciddi adımlar atıldığını belirten Malkoç, “2010 yılındaki Anayasa değişikliğiyle beraber reform niteliğinde gelişmeler oldu. Kamu Denetçiliği Kurumu 2010 yılında yapılan anayasa değişikliğiyle Türk hukuk hayatına girdi. 2012 yılında kanun çıktı ve 2013 yılında da KDK fiilen çalışmaya başladı.” Dedi.

Malkoç: KDK, vatandaş odaklı çalışan bir kurum.

KDK’nın bir hak arama kurumu olduğunun altını çizen Malkoç, vatandaşla idare arasında sorun çıktığında mahkemeye gitmeden çözüm sağlayan bir kurum olduğunu bildirdi.

KDK’nın kanunları, yönetmelikleri hak ve özgürlükten yana yorumlayıp vatandaş odaklı çalıştığını vurgulayan Başdenetçi Malkoç, “Devletle millet arasında arabulucu, hakem, sorun çözücü müessese. Amacımız, idareyle vatandaş arasındaki sorunlara çözüm bulmaktır. Vatandaş mahkemeye gitmeden dostane çözümler üretmektir. Kurum hem denetim hem de insan hakları kurumudur. İnsan haklarının gelişmesine, hukukun üstünlüğünün sağlanmasına, hak arama kültürünün yaygınlaşmasına katkıda bulunuyoruz. İdarenin şeffaf, hesap verebilir ve insan odaklı çalışmasını temin etmeye çalışıyoruz.” İfadelerini kullandı.

Adalete erişimde 3 konunun önemli olduğunu hatırlatan Şeref Malkoç, “Bunlardan birincisi kolay müracaat, ikincisi masrafsız olması ve üçüncüsü kararların hızlı çıkması. Kurumumuz da 3 unsur da mevcuttur. Şekil şartı aranmaksızın vatandaş her türlü imkânlarla kuruma başvurulabiliyor. Başvuruları yazılı alıyoruz. Derdini, sıkıntısını yazsın imzası ve kimlik numarası olması yeterli. Başvurulardan hiçbir ücret almıyoruz. En geç 6 ay içerisinde karara bağlıyoruz.” Diye konuştu.

“İdareye Rehberlik ve Ücretsiz Danışmanlık Yapıyoruz.”

KDK’nın vatandaşın avukatı olduğunu ancak verdikleri kararlarla da yöneticilere farklı bakış açıları sunduklarını kaydeden Malkoç, idareye rehberlik ve ücretsiz danışmanlık yaptıklarını dile getirdi.

Dünya Ombudsmanlık Kurumlarında da kararlara uyma oranlarının ortalama yüzde 80 olduğunu ifade eden Malkoç, “Biz de kararlarımıza uyma oranlarında 8-9 yıl içerisinde yüzde 80’i yakaladık. Bizim kararlarımıza uymayacak olan idareci neden uymayacağına ilişkin bize bilgi verecek. Kararlarımızı takip ediyoruz. Uymadıklarında TBMM’ye bildiriyoruz. Dilekçe ve insan hakları Komisyonu da uymayan kurumları davet ediyor ve sorguya çekiyor. Bu açıdan kararlarımıza uyma oranları çok yükseldi.” Şeklinde konuştu.

“İdareciler, insanlara kamunun güler yüzünü göstermek mecburiyetinde.”

Malkoç, konuşmasında şu ifadeleri kullandı:

“Bizim insanımız, Türk Milleti hizmetin en iyisine en kalitesine layıktır. 15 Temmuz’da yaşanan darbe teşebbüsünde bunu ortaya koydu. Başka bir millet bu direnci, bu cesareti gösteremezdi. O açıdan millete hizmet eden bütün kurumlarımız mutlaka kaliteli hizmet vermek zorunda. O kaliteli hizmeti kontrol eden kurumlardan birisi de biziz. Vatandaşın şikâyeti üzerine İdarecilerimizin kamu hizmeti sunarken iyi yönetim ilklerine uyup uymadığını denetliyoruz. İnsanımız aldığı hizmetten memnun ve mutlu olsun. Belediye başkanımız, bakanlarımız, bakan yardımcılarımız, genel müdürlerimiz, kamu hizmeti veren herkes vatandaşla muhatap olduğunda vatandaş ondan memnun olacak. İdarecilerin bütün işleri çözmek gibi imkânları olmayabilir ancak muhatap olduğu insanı mutlu etmek ve kamunun güler yüzünü göstermek mecburiyetindedir.”

Hakim ve savcı adaylarına da seslenen Malkoç, “Siz çok önemli görevler ifa edeceksiniz. Hâkim ve savcılık çok ağır sorumluluğu gerektiren bir meslek. İnsanların canı ve malı üzerinde tasarrufta bulunacaksınız. İnsan en değerli varlıktır. İnsan Eşrefi mahlûkat yaratılmışların en şereflisidir. Eksiği, hatası, kavgası olabilir veya suç işleyecek size gelecek. Kızmak, bağırmak, surat asma hakkınız yok.” Dedi.

Başdenetçi Malkoç, konuşmasının ardından hakim ve savcı adaylarının sorularını cevaplandırdı.


ADRES

Kavaklıdere Mah. Zeytindalı Caddesi
No:4 Çankaya/ANKARA

TELEFON
(312) 465 22 00
BİZİ TAKİP EDİN

FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM

©2021 Kamu Denetçiliği Kurumu Her Hakkı Saklıdır