BAŞVURU FORMU   Turkey TÜRKÇE
English English
Kamu Denetçiliği Kurumu Hak Arama Kurumudur
  • kurum
  • meclis
   Turkey TÜRKÇE
English English
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
    • Şeref MALKOÇ Kamu Başdenetçisi
    • Kamu Denetçileri
    • Genel Sekreter
    • Teşkilat Şeması
    • Etik Komisyonu
      • Komisyon Üyeleri ve Mevzuatı
      • Görevler
      • Etik İlkeler
      • Etik Sözleşmesi
      • Etik Kültürü
  • Mevzuat
    • Anayasa
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • Uluslararası Mevzuat
  • Kararlarımız
  • FAALİYETLERİMİZ
  • Basında KDK
    • Yazılı Basın
    • İnternet Haberleri
    • TV Haberleri
  • Yayınlarımız
    • Yayınlar
      • Bülten Ombudsman
      • Broşür/Rehber
      • Sempozyumlar
      • Çalıştay Raporları
      • Diğer Yayınlarımız
    • Raporlar
      • Yıllık Rapor
      • Özel Raporlar
      • İyi Yönetim İlkeleri Rehberi
      • Yıllık Performans Programları
      • Stratejik Plan
      • İdare Faaliyet Raporları
      • 6 Aylık Raporlar
      • Kurumsal Mali Durum ve Beklenti Raporları
    • Fotoğraf Galerisi
    • Video Galeri
    • Akademik Dergi
  • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Kurum Duyuruları
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • İLETİŞİM

Haberler

  • Anasayfa
  • HABERLER

Kurum Haberler

13 MART

KDK, Türkiye-Yunan Sınırındaki Göçmenleri Anlatan Raporu Açıkladı

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve KDK Heyeti, 3 Mart Salı günü Edirne’ye giderek sınır kapılarında ve sınır köylerinde Yunanistan güvenlik güçleri tarafından kötü muamele gören sığınmacıların durumlarını yerinde inceleyerek rapor hazırladı.

devamı

12 MART

Kamu Denetçileri, TBMM Dilekçe Ve İnsan Haklarını İnceleme Karma Alt Komisyonunda Sunum Yaptı

Kamu Denetçileri 2019 KDK Raporu kapsamında,

devamı
Project Image
Project Image
Project Image
Project Image
Project Image

Pakistan Heyetinden KDK’ya Ziyaret

Pakistan adalet ve insan hakları alanında çalışanlardan oluşan bir heyet, Kamu Denetçiliği Kurumunu ziyaret ederek Kamu Denetçisi Sadettin Kalkan ile görüştü.

Kamu Denetçiliği Kurumunun çalışmaları hakkında heyeti bilgilendiren Denetçi Sadettin Kalkan, Ombudsmanlığın, insan haklarına saygıyı ve iyi yönetim ilkelerini benimsemeyi öneren, adalete çabuk ulaşmayı hedefleyen bir anlayış olduğunu söyledi. Bu doğrultuda vatandaşlardan gelen başvurular üzerine meydana gelen sorunu bir an önce sonuçlandırarak ilgili idareye tavsiyelerde bulunduklarını bildirdi.

Kamu Denetçiliği Kurumuna başvuruların çok kolay olduğunun bilgisini veren Kalkan, başvurulardan herhangi bir ücret alınmadığını ve vatandaşın başvuru tarihinden itibaren en geç 6 ay içerisinde karar verildiğini belirtti.

Kamu Denetçiliği Kurumunun verdiği kararlar ile güçlü idare karşısında vatandaşımızın hak ve hukukunu koruyarak halkın ücretsiz avukatlığını yaptıklarını kaydeden Sadettin Kalkan, idarelere ise yol gösterdiklerini ifade etti.

Türkiye’de Ombudsmanlık Kurumunun merkezinin Ankara’da olduğunu belirten Kalkan, “Ancak Türkiye’nin her ilinden başvuru alıyoruz. Kamu denetçileri arasında görev dağılımı var. Örneğin ben kamu personel rejimi konusunda gelen başvuruları incelemekteyim. Kadın, çocuk ve engelli haklarına ilişkin konulara bakan denetçimiz ile insan hakları ihlalleri konusuna bakan denetçimiz var. Kamu denetçileri TBMM tarafından seçilmektedir. Ancak çalışmalarımızda bağımsız ve tarafsızız.” dedi.

2021 yılında 18 bin 843 başvuru geldiğini söyleyen Kalkan, pandemi döneminde bankaların kredi verme işlemiyle ilgili çok fazla başvuru aldıklarını dile getiren Kalkan, devlet bankalarının vatandaşa kredi verilmesinde kolaylık sağlaması için yaklaşık 70 bin tavsiye kararı verdiklerini kaydetti.

Kamuoyunu yakından ilgilendiren genel konularda da özel rapor hazırladıklarını söyleyen Kalkan, bu kapsamda Covid-19, Ermenistan’ın Azerbaycan’da yapmış olduğu insan hakları ihlali ve Türkiye’de bulunun Suriyelilere ilişkin özel rapor hazırladıklarını bu raporların bütün dünyada ses getirdiğini dile getirdi.

Kamu Denetçisi Kalkan, uluslararası çalışmalar da yaptıklarını ifade ederek, Türklerin bulunduğu ülkelerin Ombudsmanlarıyla birlikte ortak faaliyetler yürüttüklerini ve o ülkelere gidip Türk vatandaşlarına oradaki haklarını anlattıklarını söyledi.

Pakistan Heyeti: Özellikle toplumun yardıma muhtaç grupları için Ombudsmanlık Kurumları önem arz etmektedir.

Pakistan Heyeti ise vatandaşın uzun sürede mahkemede karar verilmesini beklemek yerine Ombudsmanlığa başvurduğunda kısa sürede sonuç alabildiğini belirterek, Ombudsmanlık Kurumunun aldığı kararlar doğrultusunda vatandaşın adalete erişiminin kolaylaştığını belirtti.

Heyet, özellikle toplumun yardıma muhtaç grupları için Ombudsmanlık kurumlarının önem arz ettiğini bildirerek, Pakistan’da Ombudsmanlık Kurumunun idarenin kanun uygulamasından ziyade idarenin kendi görev ve sorumluluklarını uygulamasına yönelik incelediklerini kaydetti.


ADRES

Kavaklıdere Mah. Zeytindalı Caddesi
No:4 Çankaya/ANKARA

TELEFON
(312) 465 22 00
BİZİ TAKİP EDİN

FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM

©2021 Kamu Denetçiliği Kurumu Her Hakkı Saklıdır