Kamu Denetçiliği Kurumu Şanlıurfalılarla Buluştu

Kamu Denetçiliği Kurumunun 2 gün süren Şanlıurfa Programının ilk gününde Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç bir takım temaslarda bulunuldu. Programın 2. gününde ise  Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçileri Celile Özlem Tunçak, Hüseyin Yürük, Mustafa Özyar, Yahya Akman ile KDK Genel Sekreteri İbrahim Kılınç, Şanlıurfa’da bulunan ulusal ve yerel basının temsilcileriyle bir araya gelmelerinin ardından Şanlıurfa halkıyla buluşarak sorunlarını dinledi.

Toplantıya, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Başkanı Nihat Çiftçi, belediye başkanları, idari yöneticiler ve STK temsilcileri ile muhtarlar katılarak görüş ve önerilerini bildirdiler.

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, vatandaşın idareyle yaşadığı sorunları yerinde dinlemek için Şanlıurfa’da bulunduklarını bildirdi. Kurumun amacının insanlara hizmet etmek, vatandaşların şikâyetlerini incelemek ve sorunu çözmek olduğunu belirten Başdenetçi Şeref Malkoç, önümüzdeki yıllarda kamu hizmetlerinin kalitesinin daha da yükseleceğini ifade etti.

Kurum tarafından düzenlenen toplantılarda belediye başkanı, muhtar, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve arzu eden vatandaşlarla bir araya gelip şikayetlerini dinlediklerini belirten Malkoç, “Vatandaşa diyoruz ki ‘İşte bu ilin valisi, belediye başkanı ve yöneticileri burada. Ne sorun ve şikayetiniz varsa aktarın, eğer söyleyemiyorsanız bize yazılı olarak iletin.’ Bu demokrasilerde de olması gereken güzel bir şey. Karşılıklı görüşerek çözüm bulmaya çalışıyoruz. Toplantılarımızın dördüncüsünü de bugün Şanlıurfa’da yapıyoruz. Önemli olan vatandaşların memnuniyeti ve kamu hizmetlerinin kalitesinin artması. Eğer bir vatandaşımız gittiği bir kurumda yanlış bir muamele görüyorsa bize müracaat etsin. Örneğin; Tokat ilinde bir kızımız üniversite sınavına girerken hasta olduğu için yanında götürdüğü solunum cihazıyla içeri girmek için izin istiyor. Mahsuru yok diyerek içeri alınan kız öğrencimiz için daha sonra tutanak tutularak sınavı iptal ediliyor. Başvurmasına rağmen talebi reddedilen kızımız bize müracaat edince gerekli incelemeyi yaptıktan sonra sorunu çözdük ve o öğrencimiz şimdi üniversitede okuyor. Bu kızımız bize teşekkür mektubu gönderiyor. Bir genç kızımızın üniversite hayalinin bittiği bir sırada ona verdiğimiz katkı bütün arkadaşlarımızın ömür boyu mutluluk duyacağı bir olay.” Dedi.

Malkoç: Mahkemelerin yükünü hafifletmiş oluyoruz.

Kendilerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmadığını söyleyen Malkoç, başvuruları en geç 6 ay içerisinde karara bağlamak zorunda olduklarını ve mahkemelerin yükünü de hafiflettiklerini vurguladı.

Şanlıurfa’dan Kamu Denetçiliği Kurumu’na yapılan başvuru sayıları konusunda da bilgiler veren Malkoç, “Bu yıl Şanlıurfa’dan 118 başvuru var. Kurulduğumuzdan bu yana yapılan başvuru sayısı da 517. Demek ki bu sene başvurularda ciddi bir artış var.” Diye konuştu.

Şikayetleri incelemelerinin yanında uluslararası faaliyetler ve insan haklarıyla alakalı sorumluluk ve görevleri de bulunduğunu söyleyen Malkoç, uluslararası alanda ciddi faaliyetleri olduğunu da anlattı.

Malkoç konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Niçin bu kurum var? İnsanlarımıza ve vatandaşlarımıza hizmet için. Hastanemiz daha sağlıklı olsun, eğitimimiz daha kaliteli olsun, belediyelerimiz daha iyi çalışsın diye bu kurum var. Vatandaşın şikâyeti üzerine çalışıyoruz ve her türlü yoldan bize başvurabilirsiniz. Ama hepsinden en önemlisi dostane çözümler arıyoruz. ”

Açılış konuşmalarının ardından Başdenetçi Malkoç ve kamu denetçileri, katılımcılardan gelen soruları cevaplandırdı.