KDK Personeli Hizmet İçi Eğitim Programında

Kamu Denetçiliği Kurumu personeli hizmet içi eğitim semineri için Afyon’da kampa girdi. Eğitim programının açılışı Başdenetçi Şeref Malkoç, Afyon Valisi Mustafa Tutulmaz, Denetçiler Yahya Akman, Arif Dülger, Sadettin Kalkan, Celile Özlem Tunçak, Hüseyin Yürük, Genel Sekreter İbrahim Kılınç ve kurum personelinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Başdenetçi Malkoç konuşmasında denetçilerin kurumun işleyişi ve kararları konusunda ayrıntılı bilgiler verdiğini söyledi. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun vatandaşın avukatlığını yaptığını ve iyi yönetim ilkelerini yerleştirmeye çalıştığını söyleyen Başdenetçi, kurum çalışanlarının bu görev bilincinin farkında olduklarını gördüğünü söyledi.

Malkoç: “Adalet Arayan KDK’ya Geliyor”

Malkoç konuşmasında son dönemde kuruma başvuru sayısının artmasını yorumladı: “Bize gelen vatandaşlarımızın genellikle gidecek başka kapısı kalmamış oluyor. O yüzden yaptığımız iş çok anlamlı ve mühim. Dosyalarımız arttı demek ki vatandaşımızın derdi var. Adalet arayanlar bize geliyor.”

Afyon Valisi Mustafa Tutulmaz yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Vatandaşın hakkını korumak, Kamu Denetçiliği gibi kurumların doğru çalışmasıyla mümkün olabilir. 30 yıllık idarecilik hayatımda sorun çözmekte en önemli kavramın empati olduğunu gördüm, sizlere de bunu tavsiye ediyorum. Bizim idare olarak vatandaşa karşı sorumluluklarımız var, aksayan yönlerimizi Kamu Denetçiliği Kurumu bize gösterecektir, bunu da layıkıyla yapıyor.”

Akman: “KDK Verdiği Kararlarla İçtihat Oluşturuyor”

Eğitimde konuşan Kamu Denetçisi Yahya Akman kurum personelinin karar verme süreçlerini özetledikten sonra konuşmasına şöyle devam etti: “Verdiğimiz kararlarla aslında içtihat oluşturuyoruz. Bu da bizim ufkumuzun ne kadar geniş olduğunu, ne kadar çok kitap okuduğumuzu, hukuk bilgimizin anayasa mahkemeleri davalarından iç hukuka, dünya hukukundan insan hakları mahkemesi kararlarına kadar geniş bir alana vakıf olduğunu gösteriyor.

Kamu Denetçisi Arif Dülger, dünyanın ve Türkiye’nin gündeminde yaşanan olayların Ombudsmanlık gibi kurumların ne kadar önemli olduğunun kanıtı olduğunu söyledi. Dülger sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu toplantının amacı birlik ve beraberliğin, sevgi ve kardeşliğin gönüllerde hemhal olması, muhabbetin gönüllerde yer etmesidir. Buna her zamankinden daha çok ihtiyacımız var çünkü içinde yaşadığımız çağ, nefretin, ayrımcılığın, sevgisizliğin aşırı sağcılığın ve faşizmin zirve yaptığı bir çağ maalesef. İbadet maksadıyla toplandıkları camide katledilen 50 Müslüman bu nefretin son kurbanları. Şehit edilen bu kardeşlerimize Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum.”

Tunçak: “Vatandaşın İşini Kolaylaştırdığımızda Ferah Bir Nefes Alıyoruz”

Kamu Denetçiliği Kurumu’nun en başta hayırlı işler yapmak için kurulduğunun altını çizen Kamu Denetçisi Celile Özlem Tunçak konuşmasında şunlara değindi: “Biz Kamu Denetçiliği Kurumu’nda hayırlı işler yapıyoruz. Vatandaşımız için çalıştığımızdan her zaman hayırlı sonuçlar alacağımıza inanıyorum. Tavsiye niteliğinde karar vermenin güzelliğini ve rahatlığını yaşıyorum. Vatandaş için onların işlerini yoluna koyarak çalıştığımda ferah bir nefes alıyorum. İyi niyet bizim kılavuzumuz.”

Profesyonel iş hayatının her döneminde planlar yaptığını ancak o planların başka şeylere dönüşerek kendisini bugüne getirdiğini esprili bir dille anlatan Kamu Denetçisi Sadettin Kalkan 32 yıllık meslek hayatının kendisine öğrettiği düsturu şu cümlelerle özetledi: “Ben meslek hayatında tek bir şey öğrendim dosdoğru yaşayacaksınız ve işinizi dosdoğru yapacaksınız.”

Yürük: “Biz Vatandaşın Sorunuyla Hemhâl Olarak Çözüm Buluyoruz”

Kamu Denetçisi Hüseyin Yürük, Kamu Denetçiliği Kurumu’nun vatandaş ve toplum için ne kadar mühim olduğunu örneklerle anlattı. Kendisine gelen başvurulardan birkaçını okuyan Yürük, kurum personelinin hem yaşadığı zorluklara hem de mesleklerini icra etmenin huzuruna tercüman oldu. Yürük sözlerini şöyle bitirdi: “Geçen ay Atina’da katıldığım toplantıda konuşmacı ‘Ombudsman evrak trafik memuru değildir’ dedi. O toplantının en güzel tespitlerinden biri buydu. ‘O dosyanın, sorunun içine girecek Ombudsman’ dedi. Bizim önümüze bir dosya geldiği zaman iş tulumu giyer gibi sorunu giyerek, sorunla hemhâl olarak dosyayı çözmemiz lazım. Peygamber Efendimiz iki kişinin arasını bulmak da sadaka diyor. Dolayısıyla biz böyle sevaplı bir iş yapıyoruz.”

20-22 Mart tarihleri arasında düzenlenecek hizmet içi eğitimde karar yazım ve formatları, incelenemezlik kararları ve gönderme kararları, sorunların ortaya çıkarılması ve neler yapılabileceğinin belirlenmesi için bir çalıştay yapılacak.